בשבוע שעבר למדנו בשיעור של הסגל על ה"מודל האקולוגי" והבטחתי לעצמי להגיב לשיעור.
הסגל הגדיר מהו "המודל האקולוגי" והביא כדוגמא תהליך אינטראקטיבי שנעשה בין הקוראים של הוצאת הספרים הדיגיטאליים ""אמזון"". ב"אמזון" יש כתיבת תקצירים ע"י הקוראים ויש תגובות לכותבי התקצירים וכן יש תגובות על התגובות זאת אומרת שרוב הלמידה סביב הספר נעשית בין הקוראים לבין עצמם. כשאנו קוראים או לומדים משהו חדש ההזדמנות לקרוא או לשמוע את תובנות האחר לאותו עניין עוזרת לנו למקד את ההבנות שלנו לראות דברים מזווית חדשה. כל עמדה שאנו שומעים משנה את המציאות ,מלמדת. הממצאים של הוצאת הספרים "אמזון" על האינטראקציה הנעשית בין הקוראים היא מדהימה ומרתקת ומובילה לתובנה איזו עוצמה יש ללימוד עמיתים. עם גירוי נכון נגרום לתלמידינו להגיב להיגד מעניין, ספר, מקרה וכו' ונבקשם להגיב לתגובת חברים. מניסיוני ילדים יודעים לעשות זאת בהכוונה נכונה.
איזה רווחים יש לנו מלימוד כזה? התאמה של עמדותי מול האחר, ובחינתם מחדש. פיתוח חשיבה\כתיבה טיעונית, פיתוח שפה,פתוח שטף הכתיבה (אינה דומה כתיבת תשובות במחברת לכתיבת טקסט "ממוח קודח") ועוד.
מספר סטודנטים הגיבו לשיעור זה.מרתק היה לקרא כיצד אותו שיעור משתקף בעיני האחרים.
עדיין לא הצלחתי לנסח לעצמי מה למדתי מזה, אולי בפוסט הבא או שאגיב בבלוג שלהם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה