בימים האחרונים אנחנו עדים וערים לפרסומת של בנק מזרחי על בנקאות היברידית , לא בהכרח אנחנו מבינים מהי בנקאות היברידית אולם לאחר כמה פרסומות פניתי כמו תמיד ל"גוגל" וחיפשתי מה פירוש הביטוי.
בחיפושי אחרי אותה בנקאות היברידית הגעתי לכתבה במעריב (כתבת פרסום??) על אותה בנקאות היברידית, בחרתי לצטט את אחד המשפטים שלדעתי הוא משפט המפתח :
"הבחנו בכך שיש פער גדול בין ההתפתחות של המערכת הבנקאית לבין מה שהלקוחות רוצים ... התרגלנו לקבל מוקדנים מזדמנים ואפליקציות למיניהן, שמטרתם לגרום לנו לעבור ולפעול בשיטת 'עשה זאת בעצמך' ובכך לחסוך מהבנקים את העלויות הרבות הכרוכות במגע עם הבנקאי בסניף, אנחנו שינינו את כללי המשחק. הכלים הדיגיטאלים יהוו פלטפורמה לקשר ישיר ומיידי עם הבנקאי האישי."
אינני יורדת לעומק הפתרון, הרי סוף כל סוף המשוואה צריכה להיות צרכי הצרכן מול מספר המוקדנים שישנם אם בצורה דיגטאלית או בדרך אחרת, אולם אני כן מתפעלת מהמודעות לכלי הדיגטאלי ולפסיכולוגיה הטמונה בכך.
הציבור מבין שהיכולת הדיגטאלית היא בעלת פוטנציאל שעוד לא התחלנו לגלות את כוחו, כמו כן ברור לציבור שעדיין הוא איננו מבין מושגים כמו הברידי בקשר לתקשוב ומחשוב, מכאן מצא בנק המזרחי נישה שיווקית מדהימה של ניצול ידע חלקי עם מצוקת הישראלי המצוי ולהבטיח לו מעין שיקוי פלאים של בנקאות ההיברידיות.
לעצם העניין, המינוח היברידי משמעותו שילוב, ובהקשר דנן מדובר על שילוב המחשוב עם הבנקאי האנושי שיתקשר עמך, כלומר מדובר על קיצור דרך לקשר בינך לבין הבנקאי.
הרעיון השיווקי הוא מדהים, אפשר לחקות אותו גם בשדה החינוך, כמו למשל באסיפות הורים היברידיות, במקום חדרי ההמתנה וחיפוש המורה המתאים, יהיו קישורים מתאימים חוסכי זמן המקשרים את ההורה עם המורה המקצועי המתאים.
סופו של דבר גם הגוף הכלכלי עסקי מבין שהאזרח זקוק לבנקאי שלו, לא רובוט ולא קול מחשב, אלא בנקאי בשר ודם שמחכה לשמוע אותך ולסייע לך. גם בחינוך כמובן שלא ניתן לוותר על האנושיות והקשר הבין אישי, אולם מדובר בחיסכון של זמן חיפוש והמתנה.
לו יהי.
והומור תמיד גונב את ההצגה... לחצו על הקישור הבא
בוודאי, יש הרבה גורמים שאם יאמצו את השירות ההיברידי יהיה לנו ללקוחות הרבה יותר קל, אמא שלי אישה מבוגרת שנאלצת להתמודד עם טכנולוגיה בקופ"ח (תור לפי מספר ת"ז) ואין אף אחד שיסביר לה איך ומה. טכנולוגיה יכולה ללכת רק יד ביד עם קשר אישי
השבמחקאהבתי את הפרסומת, לקחו שיר של אמן גדול, שכולם יכולים לאהוב, לקחו הרגשה שכולם יכולים להזדהות ממנה ומצאו פיתרון לבעיה העיקרית שהיא השירותיות בארץ. נשמע שיש למה לחכות, נקווה שהם יעמדו בציפיות שלהם, כי הן בהחלט נבנות גבוה..
השבמחקהיי חיה, מסכימה איתך שזה היה צעד שירותי הכרחי... הלקוחות בארץ מתוסכלים מכך שאין מענה לבעיות שלהם, שהם צריכים להמתין שעות על הקו ושלא מה משנה מה שואלים תמיד מפנים לאתר האינטרנט... אני באופן אישי התגעגעתי למענה אנושי :) מאחלת לשאר החברות, במיוחד חברות הסלולר לאמץ את גישה זו...
השבמחקהסרטון באמת מסביר יותר טוב את הרעיון של הבנקאות ההיברדית, כי לי המילה הזו מתקשרת רק עם מכוניות ולא היה לי מושג איך זה מתקשר לבנק...
השבמחקזה נשמע טוב השילוב, הלוואי תומר ובאמת העניין יקל גם על אנשים מבוגרים שנמצאים קצת בפיגור בכל מה שקשור לטכנולוגיה
בהחלט ניראה שגם בחינוך צריך להיות איזשהו שינוי כי המצב של הנוער רק הולך ומדרדר לצערי...
אולי עכשיו החינוך צריך ללמוד מהבנק ולא רק ללמד...
לא כל כך הבנתי איך התכוונת שזה יהיה בחינוך? אשמח תגובה על כך כי לא הבנתי את כוונתך.
השבמחקבנוגע לשיטה עצמה אני חושבת שהם בהחלט על פה על משהו מעניין... היברידי או לא היברידי שיקראו לזה איך שהם רוצים אבל ביטול המוקדים הטלפוניים זה אדיר, בעיקר בבנקים שאתה רוצה לדבר עם בנקאי ולא עם סטודנט