"כשהנשמה מאירה, גם שמים עוטי ערפל מפיקים אור נעים" הרב קוק זצ"ל







יום ראשון, 31 ביולי 2011

בס"ד
ביום שני 25.72011 מר רוני דיין הציג בפנינו את תוכנית התקשוב של משרד החינוך
כפי שדוד חן ציין ניכר שהוגי תוכנית התקשוב הכינו שעורי בית באופן מעמיק-
הפיקו לקחים מהעבר וכן למדו תוכניות תקשוב של מדינות אחרות. במשרד החינוך הבינו שהפעם תוכנית תקשוב אינה פריווילגיה, או סממן של קידמה, אלא צורך מהותי של מערכת החינוך על מנת שתישאר רלוונטית תוך שאיפה שתהייה הרבה מעבר לזה.. רוני דיין ציין שבד בבד עם חילחול תוכנית התקשוב בבתי הספר  הם מינו גורם חיצוני כדי שיבחן את יישום התוכנית ואת השפעותיה (ראמ"ה).
לפני כארבעה חודשים קבלתי הודעה מהמנהלת שיש בקשה לצפות בשיעורי. .אני מורה ותיקה בצוות ותהיתי לפשר הבקשה . לאחר מספר בירורים הבנתי שמדובר בבודקות מטעם ראמ"ה שבודקות את יישום תוכנית התקשוב והשפעותיה. ואכן בודקות של ראמ"ה הגיעו אל כתתי .צפו בשיעור. רשמו כל מילה שיצאה מפי תוך מילוי טופס עב כרס. לאחר השיעור שתיהן ראיינו אותי במשך כשעה, רשמו את תשובותיי והסבירו שזה לצורך מחקר.
בית הספר שבו אני עובדת הצטרף לא מזמן לפעימה ראשונה,ועדיין איננו ערוך דיו על פי תכונית התקשוב,  האינטרנט חסום , המקרן אינו פועל ברוב הכתות... אולם כבר ראמ"ה בפעולה. כלומר בדיקה ומשוב תוך כדי תנועה. ואולי בכך טמון סוד ההצלחה- משרד החינוך באומץ מתכוון לבחון את ביצוע התוכנית תוך כדי הפעלתה ומקווה להפיק לקחים לתקן ולשפר ליקויים בזמן אמת.
נראה לי שזהו אחד הפרמטרים בהם ניתן לבחון תוכנית. הרצון הכן והרצינות לבדוק שאכן יש התקדמות. מעין לחץ פיזי מתון על המערכת.

תגובה 1:

  1. שלום חיה,
    נהנתי לקרוא את הרשומה, אני בודקת אפשרות השארת תגובה :)
    ממני
    נעמי

    השבמחק